مشعل یا برنر در پکیج دیواری چیست؟

مشعل یا برنر در پکیج دیواری چیست؟

مشعل یا برنر در پکیج دیواری چیست؟Reviewed by تاسیسات مرکزی on Dec 16Rating: 4.0مشعل یا برنر در پکیج دیواری چیست؟برنر از تعدادی تیغه از فولاد ضد زنگ تشکیل شده است که تعداد این تیغه ها در ظرفیت های مختلف متفاوت است.گاز پس از عبور از شیر گاز به یک مانیفولد (چند راهه)وارد می شود که روی آن به تعداد تیغه ها نازل (ژیگلور)نصب شده است.

مشعل یا برنر در پکیج دیواری چیست؟

مشعل یا برنر در پکیج دیواری چیست؟

مشعل (برنر)در پکیج معمول

برنر از تعدادی تیغه از فولاد ضد زنگ تشکیل شده است که تعداد این تیغه ها در ظرفیت های مختلف متفاوت است.گاز پس از عبور از شیر گاز به یک مانیفولد (چند راهه)وارد می شود که روی آن به تعداد تیغه ها نازل (ژیگلور)نصب شده است.مانیفولد گاز را بین نازل ها تقسیم می کند.قطر سوراخ این نازل ها متناسب با نوع گاز سایر پره های مشعل و فشار گاز می باشد که انتخاب آن برعهده کارخانه سازنده است.

نحوه کار:

هنگامی که گاز از نازل ها خارج می شود به علت کم شدن سطح عبور گاز سرعت آن افزایش می یابد.سپس با وارد شدن به گلوگاه پره های مشعل مقداری هوا با گاز مخلوط شده و آن را رقیق تر میکند (هوای اولیه احتراق).

در حقیقت حالت و نتوری بودن پره های مشعل باعث مکش هوا به داخل شده و با مخلوط شدن سوخت با هوا احتراق بهتری انجام می شود.سرتا سر سطح بالایی مشعل سوراخ هایی وجود دارد که گاز از آن ها خارج شده و پس از جرقه زدن شعله تشکیل می شود.

نصب دستگاه باید به صورتی باشد که اختلاط سوخت و هوا روی سطح برنر هم به درستی صورت پذیرد (هوای ثانویه احتراق).

مشعل در پکیج چگالشی

مشعل از اجزای زیر تشکیل شده است:

1.مشعل فولادی ضد زنگ

2.الکترود جرقه زن

3.الکترود تشخیص شعله (یونیزاسیون)

مشعل داخل محفظه احتراق قرار دارد و جنس آن فولاد ضد زنگ با سوراخ های بسیار است که در زمان روشن شدن شعله های کوچک زیادی روی این استوانه تشکیل می شود.

محفظه احتراق

محفظه احتراق به فضایی اطلاق می شود که در آن شعله شکل می گیرد و اصولا جنس بدنه آن متفاوت بوده و از جنس آلومینایز و یا استیل مخصوص می باشد که در مقایسه با ورق گالوانیزه در حرارت بالا از مقاومت به خوردگی بالاتری برخوردار است.برای عایق بندی این محفظه از چهار صفحه از جنس فیبر سرامیک استفاده می شود.

همچنین شما میتوانید با کلیک بر روی این متن از انواع آموزش های دیگر در سایت بهره مند شوید.

یک دیدگاه بنویسید